Mio Min Mio

TID: April 2016
SKOLE: Gåsetårnskolen, Marienberg Afdelingen
KLASSETRIN: 4. klasse
FAG: Dansk

FORESTILLING: Mio Min Mio

 

Teaterforløb med fokus på karakterer og tekstarbejde afsluttende med lille forestilling

Hvis du vil læse en grundig beskrivelse af forløbet, kan du klikke her.

Siri

KUNSTNER: Siri Facchini Haff

Siri Facchini Haff, f. 1977, har været del af kernestaben på Cantabile 2 siden 2004. Hun er performer i teatrets forestillinger og personinstruktør i teatrets store opsætninger. Hun arbejder i dag primært med interaktivitets design i kompagniets Human Specific forestillinger, med inddragelse af træning og erfaring indenfor fysisk og visuelt teater samt vokal & tekst baserede udtryk.
www.cantabile2.dk

LÆRER: Lisbeth Hagemann

Lisbeth er klasselærer for 4. klassen og underviser dem i dansk.

PROJEKTET ARBEJDER MED FØLGENDE LÆRINGSMÅL

(Fællesmål, dansk, efter 4. klasse)

· Eleven kan indgå i dialog i mindre grupper
· Eleven kan lytte aktivt til andre og følge op med spørgsmål og respons
· Eleven kan forstå eget og andres kropssprog
· Eleven kan dramatisere tekster og temaer sammen med andre
· Eleven har viden om stemmens og kroppens virkemidler og kropssprog
· Eleven har viden om rum, figur og forløb
· Eleven kan opdele fremstillingsprocessen i mindre dele.
· Eleven har viden om enkle metoder til at afdække virkemidler i en tekst
· Eleven kan undersøge personers motiver, konflikter og handlinger.
· Eleven kan undersøge virkemidler
· Eleven har viden om person karakteristik.
· Eleven kan udarbejde ideer på baggrund af andre tekster.
· Eleven kan udtrykke sig kreativt og eksperimenterende.
· Eleven har viden om metoder til omskabende arbejde
· Eleven kan udtrykke sin tekstforståelse ved at skifte fra en udtryksform til en anden
· Eleven har viden om sammenhæng mellem virkemidler og budskab i tekster.
· Eleven har viden om ordforråd og sproglige virkemidler

One thought on “Mio Min Mio

  1. Hold da op, der skete lige noget til forestillingen. Alle børn var fokuserede, og de spillede fantastisk sammen. Pludselig kunne de det hele. Det var herligt at opleve, man kunne kun være superstolt af dem.
    Sikke en fantastisk proces.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *