Mars Projektet

TID: Maj 2016
SKOLE: Møn Skole
KLASSETRIN: 8. klasse
FAG: Dansk, Idræt, Drama 

FORESTILLING: Mars Projektet

Performance forløb afsluttende med forestilling (Fokus på research, egne tekster og personlige historier, konceptuel iscenesættelse)

 

Hvis du vil læse en grundig beskrivelse af forløbet, kan du klikke her.

Siri

KUNSTNER: Siri Facchini Haff

Siri Facchini Haff, f. 1977, har været del af kernestaben på Cantabile 2 siden 2004. Hun er performer i teatrets forestillinger og personinstruktør i teatrets store opsætninger. Hun arbejder i dag primært med interaktivitets design i kompagniets Human Specific forestillinger, med inddragelse af træning og erfaring indenfor fysisk og visuelt teater samt vokal & tekst baserede udtryk.
www.cantabile2.dk

 

PROJEKTET ARBEJDER MED FØLGENDE LÆRINGSMÅL

(Læringsmål fra Drama valgfag)

• Eleven kan improvisere med krop og stemme med udgangspunkt i de dramaturgiske grundelementer
• Eleven har viden om figur, rum, tid og forløb
• Eleven har viden om teatergenrer
• Eleven kan sætte sceniske elementer sammen på baggrund af kompositoriske virkemidler
• Eleven har viden om konflikt, kontrast, rytme og metaforer
• Eleven har viden om teatrets fiktionskontrakter
• Eleven kan iscenesætte et fælles produkt
• Eleven har viden om scenografi og manuskripttyper
• Eleven har viden om sceniske kommunikationsformer
• Eleven kan udtrykke sig tydeligt fra en scene
• Eleven har viden om skuespilteknikker

(Læringsmål fra dansk)

• Eleven kan bruge kroppen som udtryk
• Eleven kan bruge kropssprog og stemme tilpasset kommunikationssituationen
• Eleven kan analysere eget og andres kropssprog
• Eleven har viden om krop og identitet
• Eleven har viden om kropslige og retoriske virkemidler
• Eleven har viden om sammenhæng mellem situation, kultur og kropssprog
• Eleven kan deltage aktivt, åbent og analytisk i dialog
• Eleven har viden om nuancer i sproget og sprogets virkning
• Eleven kan karakterisere og diskutere sprog i forskellige situationer
• Eleven har viden om PR- og lancering
• Eleven har viden om revision af arbejdsproces og målsætning.
• Eleven kan tilrettelægge proces fra ide til færdigt produkt
• Eleven har viden om komplekse fremstillingsprocesser
• Eleven har viden om produktionsplanlægning, roller, faser, ressourcer, opgavetyper og deadlines.
• Eleven kan formulere egne oplevelser og sansninger i æstetisk sprog

One thought on “Mars Projektet

  1. Eleverne var meget nervøse for om de på 4 dage kunne skabe en Forestilling. På disse dage har de bevist at med koncentration, disciplin og vilje kan man fra bunden skabe en forestilling.
    Eleverne er stolte og synes at det har været en fed proces.
    Som lærer kan jeg se at mange elever har udviklet sig fx med at stå frem og sige noget, komme med sine ideer og at kunne være sig selv i en gruppe. Elever der i det daglige har svært ved det boglige, har i denne proces vist hvad de kan i praksis. Elever der er generte, har flyttet sig og elever som ikke tager så meget ansvar i hverdagen har taget styringen.
    Dette projekt har givet langt de fleste elever en selvtillid som de fremadrettet kan bru

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *